Richard Andre, vsestranski mojster, ki se ni rad izpostavljal
Izjemno produktivni ilustrator s konca 19. stoletja je večini bralcev starih slikanic popolna neznanka. Za to je več razlogov. Eden od teh je gotovo njegova hiperproduktivnost (ob ilustriranju je še fotografiral, prevajal, pisal, se ukvarjal z gledališčem in bil velik ljubitelj nežnejšega spola), ki je vodila do slabše kakovosti njegovih lustracij.
Kljub temu je bil udeležen pri toliko zanimivih projektih, da ga enostavno ne smemo prezreti. Pravzaprav je tudi za njegovo predstavitev več razlogov. Pa si oglejmo kratek življenjepis Richarda Andreja in ga pospremimo z nekaj njegovimi značilnimi deli.
Rodil se je kot William Roger Snow leta 1834 v ugledni in dokaj premožni družini, se vpisal na Cambridge in slovito univerzo po manj kot letu dni zapustil iz neznanih razlogov. Glede na njegovo kasnejšo nagnjenost k škandalom si lahko v domišljiji narišemo marsikaj in velik dela tega je verjetno res.
Ker je bil tedaj že poročen, kar je veljalo tudi za vsaj eno izmed njegovih ljubic, je moral zapustit vojaško službo. Spremenil si je ime (v Clifford Merton), a jezna bivša soproga ga je po nekaj letih izsledila in terjala del njegovega premoženja. Zato se je preimenoval še enkrat, tokrat v Richarda Andreja. Pod tem imenom je ustvaril največ literarnih del, ki jih je prevajal, prirejal in ilustriral. Posebej uspešno je bilo njegovo sodelovanje s tedaj izjemno priljubljeno Juliano Horatio Ewing, zaradi katerega so mu bila odprta vrata številnih založniških hiš tudi po njeni smrti.
Svoje zaslužke je uspel dobro naložiti, saj je po njegovem odhodu z ilustratorske scene o njem sicer le malo podatkov, a postal naj bi uspešen fotograf, tiskar in nasploh poslovnež, kot bi naj bil po pričakovanjih svoje družine že desetletja prej. Umrl je leta 1907.
Če za dela Richarda Andreja lahko rečemo, da se ne odlikujejo po najbolj poglobljenih likih ali domiselnih kompozicijah, vsekakor ne moremo do njegovega smisla za ravnotežje, verjetno prenešenega iz gledališkega sveta, in seveda živih barv, s katerimi so založniki osvojili srca svojih bralcev.
Z Williamom Rogerjem Snowom alias Cliffordom Mertonom alias Richardom Andrejem se je tako po svoje gradila zgodovina slikanice kot samostojnega medija, kjer se umetnost in obrt, lepota in dobiček, človeška domiselnost in strojna ponovljivost združijo v nekaj posebnega, kar nam je v veselje že vsaj stoletje in pol in nam bo še dolgo.
vir: https://richard-andre.jimdosite.com/
No comments:
Post a Comment